روز گذشته خبر رسید که یک نفر ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر در اختیار دارد؛ این در حالی است که ارزش این تعداد واحد در اوایل دهه ۹۰ به کمتر از ۸۰ میلیارد تومان می‌رسید، حالا اما به دلیل برخورداری مالک این تعداد واحد از زیرساخت‌ها و امکانات دولتی، صاحب حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه است.

مسکن مهر پردیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، موضوع احتکار واحدهای مسکن مهر توسط دلالان سال‌هاست که مطرح می‌شود. عدد و رقم‌هایی نیز قبلا از مالکیت سلطان‌های مسکن بر ۲۰۰  یا ۳۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس شنیده می‌شد. مردادماه سال ۱۳۹۸ مدیرعامل سابق شرکت عمران پردیس از تملک ۷۰۰ واحد مسکن مهر توسط یک نفر خبر داده بود. به تازگی اما ابعاد جدیدی از در اختیار داشتن واحدهای مسکن مهر توسط بعضی افراد گشوده شد.

به گفته سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، یک نفر ۳۰۰۰  واحد مسکن مهر در اختیار دارد. علیرضا جعفری البته به موقعیت این واحدها اشاره نکرد اما شنیده می‌شود به دلیل جولان دلالان در شهر پردیس احتمالا واحدهای مورد اشاره جعفری در این شهر قرار دارد.

با توجه به این‌که مالکیت در اقتصاد کشور محترم است شاید نتوان خرده گرفت که یک نفر تعداد قابل توجهی واحد مسکونی را به تملک خود درآورد اما خالی نگه داشتن خانه‌هایی که بسیاری از مردم آرزوی آن را دارند چه توجیهی می‌تواند داشته باشد. طبق آمار پنج سال قبل ۲.۵ میلیون واحد خالی از سکنه در کشور وجود دارد در حالی که ۱.۳ میلیون خانوار در کشور به صورت دو خانواده در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند.

موضوع دیگر این‌که دلالان از ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر که به  دلیل برخورداری از زیرساخت‌ها، امکانات و تسهیلات دولتی مرتبا قیمت آنها طی ۱۴ سال گذشته افزایش یافته بهره برده‌اند. اوایل دهه ۹۰ بعضی افراد، مسکن مهر را متری ۳۰۰ هزار تومان خریداری کردند و در حال حاضر بالای ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع می‌فروشند.

حال تصور کنید کسی که ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر را در اختیار دارد چه  سود هنگفتی به جیب زده است. با این پیش‌فرض که واحدهای مذکور در شهر جدید پردیس قرار دارد و قیمت آنها بین ۸۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان است قیمت هر واحد را یک میلیارد تومان در نظر می‌گیریم. بر این اساس، فردی که ۳۰۰۰ واحد را به تملک خود درآورده ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد؛ در حالی که اوایل دهه ۹۰ تمامی  این واحدها را کمتر از ۸۰ میلیارد تومان خریداری کرده است.

خردادماه سال گذشته شرکت عمران در چهار شهر پردیس، پرند، اندیشه و هشتگرد اعلام کرد که از این پس کسانی که واحدهای مسکن مهر را به قصد سرمایه‌گذاری خریده‌اند و قصد سکونت ندارند باید ۲۰ درصد یارانه‌ای که دولت بابت هزینه ساخت واحدها متحمل شده را پرداخت کنند؛ تصمیمی که به مذاق دلالان پردیس خوش نیامد و با تحریک متقاضیان واقعی نسبت به این تصمیم دولت معترض شدند. هرچند همان زمان اعلام شد که متقاضیان واقعی مشمول افزایش قیمت نیستند.

احتکار ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر توسط یک نفر و استفاده دائم از ارزش افزوده این واحدها در حالی خبرساز شده که هنوز طرح مالیات بر خانه‌های خالی شکل اجرایی به خود نگرفته است. اگرچه سازمان امور مالیاتی روز ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ لیست واحدهای خالی را منتشر کرد اما گفته می‌شود فعلا حدود ۱۲ هزار واحد در کل کشور مشمول مالیات بر واحدهای خالی شده‌اند. این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۱۷۰ هزار خانه خالی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده است.

عدم اعمال پایه‌های مالیاتی که سال‌ها حرف آن مطرح و اجرایی نمی‌شود مثل مالیات برعایدی سرمایه، مالیات خانه‌های لوکس و مالیات خانه‌های خالی، اقتصاد مسکن را رنج می‌دهد. این در حالی است که به دلیل رکود ساخت و ساز و کاهش توان متقاضیان واقعی مسکن، هر ساله به تعداد اجاره‌نشین‌ها افزوده می‌شود. طبق آمار تا سال ۱۳۹۸ حدود ۴۲ درصد مردم تهران مستاجر بودند که بر اساس آمار غیررسمی، هم‌اکنون این عدد به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

کارشناسان، انتشار لیست خانه‌های خالی را گام مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و امیدآفرینی به دهک‌های پایین می‌دانند؛ دهک‌هایی که بعضا تمام عمر مستاجر هستند و باید شاهد خالی ماندن ۳۰۰۰ واحد توسط یک نفر باشند!

کد خبر 654199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 31
  • احمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    43 3
    من یک مسکن مهر ثبت نام کرده ام و تعین محل شد و پول پرداخت کردم یعد از تکمیل واحد مسکن مهر مدت 10 سال است به تمام نهادها و ادارات مسئول مسکن مهر مراجعه کرده ام و مسکن مهر اینجانب را تحویل نمیدهند منتظر برخورد اسلامی و انقلابی با عوامل این نا عدالتی که جند نفر مفسد ایجاد کرده اند هستم
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      71 1
      متاسفانه تو مملکتی زندگی میکنم که به دزد میگن سلطان .....متاسفم برای مردمم،مملکتم و خاکم ،برای جوانان شهید وطنم
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      46 11
      اعدام ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر فاسد سیاسی و اقتصادی لیبرال و منافق و توقیف کل اموالشان و نیز خانه و شرکتشان علاج این مملکته. دولت انقلاب ساکت ننشیند
    • حسین IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      51 2
      به ولاه قسم اگه ده تاشون اعدام بشن همه ماستشون کیسه میکنن،بدبختی اینه این مفاسد حمایت میشن نه ادب
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      34 4
      خانه ها توقیف و به فقرا داده شود و خودشو و همدستانش هم روبروی همون خانه ها آویزان کنند تا درس عبرت شوند
    • روزبه IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      16 1
      اینهمه برخورد انقلابی دیدی بازم دنبالشی؟
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      5 0
      مگه مسکن مهر با یارانه دولتی ساخته نشده؟چرا مسوولین چنین اجاره ایی به این شخص داده اند اگه از خودشان نیست که هست.قوه قضاییه باید به این موضوع ورود پیدا کند و تمام واحدها را که با پول بیت المال ساخته شده با قیمت تمام شده مسکن مهر به افراد نیازمند و فاقد مسکن بفروشند.قرار بود مسکن مهر قابل فروش نباشه و 99 ساله بود ولی یک عده از رانت دولتی استفاده کرده و قانون درست کردند که همه را خودشان یکجا بخرند و گرنه کدام ادم معمولی چنین توانی داره؟!!!! پس اون مجلس انقلابی کجاست که به این دزدی ها ورود کنه؟؟؟؟؟؟ تا کی باید شعار بشنویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    63 2
    لعنت بر این بی شرف که زوج های جوان باید بال بال بزنن تا یه موشدونی جور کنن و این بی شرف احتکار کنه. لعنت بر خودش و اینایی که خونه بهش فروختن تا این جوری زالو صفت بشه.
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      17 3
      کاش این خانه های گرفته شود به بی خانمانها با قسط کم که توان پرداخت داشته باشن به منم بدن کلی دعاشون میکنم
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      15 4
      چرا اسمش نمیگن چرا دستگیر نمیکنن چرا اینقدر حمایت اخرش کجامیخوای ببری به اخرتم ایمان ندارین شما مسلمونید شما انسانید
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    54 0
    چرا اسم شخص را اعلام نمیکنید آیا این هم یک آقازاده هست ؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    63 1
    وای به روزی که بگندد نمک
  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    37 1
    هیچ وقت هیچی درست نمیشه چون خیلی ها نمیزارن
  • میرزا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    39 1
    فقط باید تاسف خورد که چرا دولت و حکومت اجازه مانور به چنین افرادی می دهند؟ زیرا اگر اراده کنند می توانند ظرف یک ماه از روشهای مختلف بازار مسکن را سامان دهند. زیرا این مورد نیز از مصادیق صریح احتکار، اختلال در نظام اقتصادی، و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی محسوب می شود. اگر هم مسئولان راهکاری سراغ ندارند تا آنها را راهنمایی کنم.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      15 0
      به جای پیگیری مالیات بر خانه های خالی باز هم میلیون میلیون مسکن مهر ساخته می شود به اسم جدید.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    38 2
    خب این خبر یعنی چی؟؟ نه اسم و مقامش را گفتید؟؟ نه یک نهاد پیگیری کننده این فساد بزرگ رفته دنبالش؟؟ و نه قانون شدید موجود در دستک قوانین این مملکت برای این موارد؟؟ خب الآن ملت تحت ظلم باید بشنوند وبعد بخوابند ؟؟
    • منصور زارع US ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      22 1
      اخه تو هم چقد ساده ای. دولت کی هست اینا همشون خودشون هستن اخه کسی میاد علیه خودش کاری انجام بده..؟؟؟
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    47 2
    یعنی میفرمائید مملکت اینقدر بی در وپیکراست که خانه های مسکن مهر ( که مثل اموال دولتی بوده ومی بایست به هرفردکم درآمدی یک واحدتحویل می شده ) دراختیاریک شخص قرارگرفته است ؟ این کشور قانون وقاضی و دیوان و عتید ورقیب ندارد؟ واقعا جای تعجب است ازخواب مسئولین خیلی مسئول! دست مریزاد.
  • حسن روحانیh IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    33 4
    دراین، طوری وانمود می شود که این سلطان مثل قارچ یهویی ظاهرش اند یا باکمال افتخار نوشته اند مالکیت خصوصی محترم است. وووو قوانین ناقص مدیران باشرف اقتصاد شکوفا قله های بلند ثروت.... دره های وحشت آور فقرو43سال.......
  • بهروز عطایی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    35 1
    اگر دولت خانه هارا به هر شخصی که میدادبشرت اسکان حق فروش ندارد انقدر مشکل پیش نمی امد طرف مسکن مهر گذاشته برای فروش خانه اش در تهران
    • سلام IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      13 0
      سلام احسنت بهترین پیشنهاد هست متأسفانه هر مدیر یه کارگروه به نفع خودشان برنامه ریزی می‌کنند و فقط به فکر جیب خوشان هستن
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    29 0
    به به مسکن مهر برای سرمایه دارها بود نه برای مردم بیچاره به اسم مردم بیچاره مسکن مهر ساختن ولی سرمایه دارها صاحب شد عجب مملکتی
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    36 1
    چه خبره تو این مملکت ،قبلا یه دونه هژبر یزدانی داشتیم ،الان هزاران هژبر داریم البته فکر کنم. اون خیلی شرافت داشت. چون ادعای دین داری نداشت. حالا با ادعای دینداری خون ملت رو میخورند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    27 2
    بایدخون گریه کردخانه های خالی پردردسرراتحویل مردم میدهندبدون امکانات وتکمیل نمودن اپارتمانهاباتوجه بگرانی فراوان حداقل ۲۰۰ میلیون هزینه داردتابتواان اانرا تکمیل نمودوانتقال سند۳۰میلیون عرصه ۶۰میلیون بدون مجوزافزایش ازمجلس خریداران بی بضاعت ازکجا بیاورنددرمجموع کا هزینه هارابای مردم ضعیف بپردازندسلطانهاهم بافروش حق مردم پادشاهی کنند
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    29 1
    من الان ۱۷ ساله مستاجرم، قیمتها هم با وجود این دلال ها و گردن کلفتها هم که ثابت نمیمونه، بادرآمد کارگری هم که نمیشه پول پس انداز کنیم خدا به دامونم که نمیرسه ، حالا که اینطوره چرا با این افراد که خود دولت باعثش شده برخورد نمیشه، خدا لعنت کنه دلالها رو.
  • n IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    23 0
    تا اونجا که میدونم یکی از شرایط واگذاری مسکن مهر این بود که متقاضی مالک خانه دیگری نباشد . شرایط واگذاری تغییر کرده آیاااااا؟؟؟؟
  • مستاجر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    18 1
    الان توی شهر پرند نفر هست ساکن تهران چند واحد آپارتمان داره ، خودش تهران زندگی میکنه، اومده مسکن مهر چون پول داشته دولتی تحویل گرفته، حالا میگه یک میلیارد...، بعد هم به کارگر بیچاره ی توی این شهر هر چقدر کار که بکنه نمیتونه پول پیش و رهنشو بکنه پنجاه میلیون.
  • حسین علیخانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    17 0
    اسم این الدنگ را چرا نمی گویید شما با کتمان نام چنین مفسدان خودتان شریک جرم هستید
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    16 2
    اگر دولت بنفش اینه وزیر مسکن میکرد لااقل می توانست با واگذاری اینها یک عملکردی برای خودش دست پا کند
  • قاصدک IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    23 0
    این آقای مالک 3000 واحد مسکونی مسکن مهر چون حق حساب دیگران رو نداده موضوع رو رسانه ای کردند تا حساب کار بیاد دستش ، حالا تهدیدش کردند سهم مارو اگه پرداخت نکنی اسم مبارک جنابعالی رو هم فاش می کنیم ، خوب طبیعیه این بابا کمی عقب نشینی میکنه و سر کیسه رو برای مفت خورهای بدتر از خودش شل میکنه و قضیه به همین سادگی حل میشه ، نهایتا اگه موضوع خیلی بو دار و جنجالی بشه اسم اون آقا رو هم بدون هیچ واهمه ای رسانه ای اش میکنند ، مثل خیلی موارد دیگه م ، م یا م ، ک یا خ ، م و .............
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    20 1
    مگر همان موقع اوایل ساخت و ساز مسکن مهر، دولت اعلام نکرد خرید و فروش مسکن مهر کاملا ممنوع است!!!! ..........
  • مسعود IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    17 2
    درود بر همه ایرانیان، چرا دولت میزاره اینجوری به یک نفر واگذار بشه و همین ها باعث بهم ریختن بازار مسکن و امثال مشکلات برای مردم بیچاره می‌شوند،همین ها باعث تورم و گرانی و خونه ۳۰ میلیون رهن الان شده ۲۵۰ میلیون رهن، خونه ۱۰۰ میلیونی شده یک میلیارد، خداوند که نابود کنه اونهای که باعث نابودی و رنج مردم بیچاره شدند، چه میدونند که من با ۵ نفر با این مشکلات چه جور رهن ۳۰ میلیونی را کنم ۲۵۰ میلیون و از خانه دار شدن که گذشتیم این‌ها مارا چادر نشین می‌کنند، تا کی ظلم و ستم باشه اونم تو کشوری که بنام اسلام هست ،
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      دریه برهه ایی مسکن مهرها ارزششون روازدست دادن ومردم نمیخواستن اونهاروبخرن درست توی زمان زلزله ی کرمانشاه که چنداپارتمان مسکن مهرتخریب شد همینهافرصت روغنیمت دونستن وخریدکردن این شخص تنها سه هزارتایی دریه چنین موضوعاتی نیست توی خرید ماشین هم همین اتفاق افتاد ماشین موبایل و....
  • بابک IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    13 0
    اولا اسم طرف کیه ؟ دوما کاری نکرده اموالش توقیف کنن. خودشون نمیخوان .چون داره دم اطرافیانش میبینه
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    15 1
    سلام ...به جای نامگذاری ایشون به سلطان بهتره سلطان دزد ها نامگذاری شود ....یکی مثل کارگران ساختمانی که بازحمت و تلاش این خانه ها رو ساخته ولی خودش الان چندین ساله که مستاجره یکی هم مثل این سلطان دزدها 3000واحد مسکن ملی به نامش است ....خدایا خودت کمک کن تا به عدالت واقعی برسیم ....
  • م IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    20 3
    فقط کسانی که احتکارمیکنندبایداعدام تااوضاع این مملکت سرسامون پیداکنه
  • سعید برخورداری IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    20 1
    این خونه ها هر کدوم باید یه مستعجر را از مستعجری نجات میداد نه این که برسه به دست دلال و ... تو شهر ما شده محل اقامت موقت غیر بومی ها و متاسفم برا مسولین که یه طوری قانون نمی‌ذارند که اگر کسی قصد فروش هم داشته باشد به کسی که مستعجره و ملکی به نامش نیست باید بفروشه نه به دلال و یا اونایی که برا تفریح و سرمایه گذاری میخرند
  • ناشناس IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    15 1
    خسته شدیم خدایا ملت را از دست دزدها نجات بده
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    9 2
    چرا ازش نمی گیرند چند ساله شعارمی دن که مالیات واحدهای مسکونی خالی ی پدر مرده ای دوتا خونه داره درب وداغون ۵تا بچه بهش گیر می دن اما به دزد بگین سلطان کجاست عدل مولا علی
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    18 0
    مملکت رو هم اگه خریدار داشته باشه سرقفلیشو میفروشن .مسکن مهر که سهله
  • مریم IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    13 3
    سلام ۱۰سا به تو محمد شهر پروژه ثارالله ثبت نام کردم پولمم دادم و خونه نمیدن
  • NL ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 8
    یخورده ملت جو گیری هستیم. خوب 3000 نفر خونشونو فروختن به این فرد ایشونم خریده. من نمیدونم کجاش خلاف هست. خودم یدونشم ندارم اما ایا خرید خونه به تعداد بالا خلاف هست؟ اگر هست خوب در قانون اساسی اضافه کنید و یا اینقد سلطان سلطان نکنید. طرف کاسب بوده داشته خریده منم پول لازم داشتم خونمو بهش فروختم
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    8 12
    باید مصادره بشن ملک عمش که نبوده مسکن یارانه ای دولتی برای فقرا بوده نه کلاشان پولدار
  • شهیدان ایران IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    9 1
    قرار ما این نبود
  • محمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    6 15
    من در سر اسیاب ملارد زندگی می کنم تمام خانهای ملارد قولنامه ای است وبرادران افغان بر خلاف قانون اساسی که خاک مملکت فروشی نیست همه راخریده اند .وجالب ان است که در حال حاضر مهندسن مشغول در شهرداری با حمایت وشراکت با افغانیها ساختمانهارا با مسالح غیر استاندارد می سازند وبه ایرانیهای بی خانه می فروشند در این منطقه به علت بی قانونی افغانها به سرمایهای افسانه ای دست یافته اند .کجا است فویاد رس ملت .یا خدا کمک این ملت لیچاره کن
  • US ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    21 1
    وقتی مسکن مهرو تحویل ندادن،مسکن ملی نهضت و .... برای چیبه؟! ریا؟ 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    6 5
    این فرد نه سلطان مسکن است بلکه فردی است که پول بیت المال را در اختیارش گذاشته اند و از این موقعیت به نفع خودش استفاده کرده است حتی برای این کار هم هیچگونه زحمتی نکشیده است که بتواند این مسکنها که قیمتش سر به فلک کشیده را خریداری کند خدا لعنت کند باعث وبانی این هم گرانی را....
  • B IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    10 9
    باید تمام کسانی که بیش از دوخانه در شهر دارن دولت همه را مصادره کند...
  • س،م IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 0
    سلام خسته نباشید شمارو بخدا قسم میدم،صدای مارو به مسؤلین برسونین،، بنده یکی از متقاضیان مسکن ملی شهر پرند هستم،،مسئولین این امر گفتن: طرح اقدام ملی مسکن(دوره آقای روحانی) با طرح نهضت ملی مسکن(دوره آقای رییسی) ادغام شده،گفتن که با آورده کم تمام مستأجران صاحب مسکن میشوند،اما اینطور نیست،،،و همچنین اعلام کردند برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن نیازی به انصراف از طرح اقدام ملی مسکن نیست و کسانیکه در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند به طرح جدید منتقل میشوند،،،، از آبان سال1399 تا بحال از ما صدوبیست میلیون تومان گرفتن،باتوجه به اینکه پروژه تخصیص داده شده به ما(پروژه ...) پیشرفت 10/2٪ داشته، مجدداً خواستن چهل میلیون تومان دیگه هم واریز کنیم که جمعاً صدوشصت میلیون تومان میشودو اعلام میدارن که واریزیتان باید طی دوسال به جمع سیصدوبیست میلیون تومان برسد،وتاکنون باما قرارداد منعقد نشده،،از کجا بیاریم،،ما هرچی داشتیم فروختیم و قرض گرفتیم،،این چجور کمک به مسکن دار شدنه نیازمندانه،؟؟!!!
    • کمیل IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      برادر دلم برات سوخت یه مردی با دستای پسنه بسته اومد جلو چشمم خدا برات بسازه
  • مجید IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    19 0
    این مملکت فقط زور نیاز دارد با مماشات کار پیش نمیرود با این تورم ساختگی توسط سرما یه دار هر سال تعداد فقرا بیشتر شده و سرمایه دزدان تازه به دوران رسیده و نوکیسه بیشتر میشود حاکمیت هم دنبال بازی ها ی سیاسی است
  • ابراهیم IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    11 0
    از بی عرضه گی مسعولان وقت هست که این گونه افراد با رانت ورشوه صاحب اینهمه واحد شده الان هم باید رسیدگی شود که چگونه وارد چه راهی بدست اورده
  • ناشناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 0
    خدا عذاب دنیا و اخرت را برای اینها زیاد کند ...
  • مریم IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    20 0
    این خانه از پای بست ویرانه......متاسفانه قانونها و سیاستهای دولتهای پیشین و اکنون....هیچ کدام به نفع مردم نبوده و نیست....یه فرد عادی در جامعه نمیتونه حتی ۵ میلیون وام بگیره...قطعا کسی که اینگونه صاحب ۳۰۰۰ خانه و تسهیلات و غیره شده نمیتونه کسی غیر از خود دولتی ها باشه...
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    15 11
    مصادره کنید. اصلا بگیرید اعدامش کنید ببینید کسی مخالفت میکنه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    15 0
    چرا اسم این افراد رو نمیگید مگه غیر از اینه که از خود دولتی‌ها هستن با رانت و زدو بند این ثروتهایه بادآورده را صاحب میشن اگه قانون جنگل رو هم رعایت میکردید الان به این فلاکت نیفتاده بودیم
  • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    14 0
    سلام میدونین چندتا خانواده برسره اینکه نتونستن یه سر پناه برای خودشان جور کنند از هم پاشیدند و بچه هاشون اوار این کوچه خیابونند اگر قانون داشته باشیم باید این مفسدین به قول خودشون سلطان تنبیح بشند
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    9 5
    یک سوال سند این مساکن مهر 3000 تایی رو چجوری زدن به اسم یک نفر این یک . دوم اینکه سند ها خیلیاش هنوز آماده هم نشده و اقساطش تمام نشده این خبر یا منبع موسخ نداره یا اینکه اسم طرف رو نبردن با اینکه قبلا این خبر منتشر نشده برای عموم چه توفیری داشت ؟؟ خب اگه منبع موسخه کامل منتشر کنید نه مریخی رو بذارید در اذهان عمومی این چه نشر اخباریه آخه ؟؟ امار دقیق دارید 3000 تا رو ولی یک اسم پشت ماجرا رو باید بیابیم پرتقال فروش را ؟؟! تشکر از خبرتون اما یا کامل کنید یا لاپوشونی کردن هم با مجرم هم دست میزنه زرگری نزنید بسه ما که در به دست آوردن یک مسکن مهرش موندیم دلمون بدتر میگیره با این اخبار خدایی 😞😞
  • رضا US ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    8 0
    کم کم سلطان کاه و کود هم پیدا میشود سلطان یکی دوتا نیست سلطان
  • صدیقه کبیریچ IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 0
    لعنت به هر چی احتکار کننده است
  • محمد IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 1
    من نمیدونم این کشور درو پیکر نداره پس اون مسئولین بالا چه می کنن به عنوان یک جوان ایرانی از این مرزوبوم هیچی نداریم . فقط برای هر چیزی که بخوایم باید پول بدیم ... هر روز هم بدتر از دیروزمونه .
  • حرف IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 0
    حروف الفبا رو لااقل استفاده کنید نکنه نامش سلطان مسکن مهر است ،اگه نامش این باشه که سلطا ن همیشه حق تقدم دارد اگر چه مقام سلطان دزد باشد ،بقیه هم بهتره برن دنبال کارشون چرا که یارو سلطانه.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 0
    وقتی این ناانسانها شناخته شده هستن چرا هیچ اقدامی انجام نمیشه؟چون سودش به کلی همردیف خودش هم میرسه.و کسانیکه در انتظار واحد خود هستن باید به انتظار بنشینند.واقعا که
  • جهان IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 5
    خوش به حالش
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    3 0
    یکی این همه مسکن مهر می گیره به یکی مثل ما تو گلبهار پول گرفتند حتی قسط بانک هم درست کردند ولی مسکن رو تحویل نمیدن تا وقتی نظارتی نباشه با زد وبند با وکیل وقاضی وضع کشور ازین بهتر نمیشه هر روز یک سلطان و یک دزد میلیاردی پیدا میشه
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    2 1
    آقای همشهری، هدف شما از نشر این خبر چی بود. حالا ما باید چکار کنیم. این شخص کیه. میبینی همشهری جان هیچ فایده ای برا ما نداره. شاید هم این خبر ساختگی.
  • فرهاد IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    3 1
    کشوری مسلمان آنهم شیعه، با شعار عدالت امام علی، اینهمه تبعیض و اختلاف طبقاتی و بی عدالتی، یکی از پس نسخه دارو بر نمیاد، اون یکی اینطور، قطعا از آسمون زر نباریده به سرش،...آخه چرا؟ چرا؟
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 6
    به نظر من ازبانک شروع کنند نرخ وام چهار درصدی را هیجده درصدی کنند وضرروزیان مدت هرچندسال که وام اخذ را به آن اضافه کنند ودومین کار با کمک کارشناس تمام سه هزار واحد را به قیمت سال خریداری شده بفروش برساند این این کار باعث می شود روزی درهرثانیه آرزوی مرگ کند ودرس خوبی باشد برای بقیه همکا را نش البته به نظر اگر بخواند عدالت را دورست اجرا کنند
    • شهروندایرانی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      مسئولین محترم ازاینکه مردم ضعیف گرفتارپنجاه مترسرپناه هستند ودلالان ازخدابی خبر خانه ها را احتکار می کنند وشما تماشا می کنید درقیامت برای خدا وشهدا چه جوابی دارید؟
  • جعفر تیموری IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    باید کسانی را که این تعداد واحد مسکن مهر را به یک نفر داده پیدا کنند و در ملا عام اعدامش کنند و از کسی هم که خریده پس بگیرند و جریمه هم بشه.تا دیگر تکرار نشه.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    دولت نه تنها باید یارانه پرداختی را از این افراد بگیرد بلکه نسبت به فروش یا اجاره هر چه سریع تر آن مهلت زمانی قرار دهد.
  • حامد IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 7
    دوستان عزیز لطفأ بیراهه نریم ، اون آقا یا خانوم هیچ کار نادرستی نکرده ، تو این اقتصاد فاسد و مریض ، فقط ارزش پولش رو حفظ کرده ، جو گیر نشیم ، این قانون و نوع اجراش هست که مشکله ، با گفتن این مسائل فقط ذهنمون رو منحرف میکنن ، اگه خلاف کرده بود ، حتمأ الان در بازداشت..یه خرده تفکر کنیم ...هدفمند این اخبار منتشر میشه
  • جعفر IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    مگه قرار نبود مسکن مهر به مستضعفین برسه ؟
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    سلام راست می گین این نفر رو معرفی کنید مردم بدانند پشتش به کی وصله
  • محمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    شما مسکن مهر پردیس مراجعه کن اگر یک مالک مسکن که قصد فروش داره پیدا کردید که ساکن تهران بود جایزه دارید؛ من نمیدونم مسکن مهر تهران چه طور به شهرستانی ها واگذار شده ؟ تمام مردم تهران مستاجر هستند و مالکان شهرستانی !!!!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    شهید مطهری فقیر شدن یا ثروتمند شدن افراد یک کشور را قانون ان میداند تا زمانی که بی قانونی هست همین وضع ادامه دارد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    صاحبان قدرت وحاکمان بی سواد دست در جیب همند ببین بخوای این همه خونه بخری خیلی زمانبر پس به راحتی می توان فهمید معنی که انقلاب ایران فقط برای پولدار ها بود نه ما بیچاره ها
  • بنده خدا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    این ادما تو کارن که نمزارن از خانه خالی مالیات بگیرن واقعا چرا اسمشونو کسی نمیدانه سوال بزرگ اینا کیند
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    خدایا حالا که مردم زورشان به مسئولین بی کفایت نمیرسد خودت نابودشان کن
  • علی DE ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    بایدسه هزار‌احد توقیف وبه مردم داده بشه محتکر اعدام درملا عام بشه که افکار عمومی اعتمادشون به نظام برگرده
  • کورش IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 1
    به این ادماسلطان نمیگویندسودجومیگویند روی دوست چانشان میزنن مینشینن تابدبخت پیداشده باپولهای باداورده مخش میزنن خونه ازچنگش درمیارن
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    عزیزان چاره کار تولید انبوه ساختمان و کنترل تورم در کشور است سلطان یا دزدان هم بجای ۳۰۰۰ ساختمان ۳۰۰۰۰۰ ساختمان داشته باشد به چه درد می خورد؟.... .
  • نورالدین IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    باید شدیدا با این افراد برخورد کرد .. بجای این کار میتونستن دوتا کارخانه راه بیندازن 4تا کارگر نان بخوره
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    دار دسته اصلاحاتند